Corona Virus en ReizenWaarom MyHimalaya?BlogOfferteContactOns TeamNieuwsbriefInfo avondenHimalayan Care Handsin English
logo_my_himalaya_002
  • Home
  • Nepal
  • India
  • Bhutan
  • Myanmar
  • Sri Lanka / Malediven
  • Luxe Reizen
  • In groep 2021

Reisvoorwaarden

De algemene reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen worden op een aantal punten aangevuld door bijkomende reisvoorwaarden die specifiek zijn aan MyHimalaya.

MyHimalaya / RVB Travel onderschrijft de Algemene Reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen. U kan deze hier downloaden.

Bijzondere Reisvoorwaarden Reizen met MyHimalaya

INSCHRIJVING EN BETALING

Uw inschrijving gebeurt door de ondertekening van de volledig ingevulde bestelbon OF door de betaling van het voorschot. Het voorschot bedraagt  30% van de reissom met een minimum van 300 euro per persoon. Vliegtuigtickets (indien geboekt via MyHimalaya) dienen volledig te worden betaald bij boeking.  Het voorschot dient binnen de 5 dagen na inschrijving betaald te zijn.

Verder zal het saldo uiterlijk 6 weken voor de afreisdatum dienen betaald te zijn. Personen die inschrijven binnen de 6 weken voor de afreisdatum, zullen de totale reissom ineens betalen. Bij niet– of laattijdige betaling behoudt MyHimalaya zich het recht voor om de boeking te annuleren.

Voor Reizen naar Bhutan dient het saldo van de reissom betaald te worden uiterlijk 10 weken voor vertrek.

De hierna bepaalde annuleringskosten blijven in dat geval niettemin van toepassing.
Wie met zijn handtekening andere deelnemers inschrijft, is aansprakelijk voor het nakomen van de reisvoorwaarden door de door hem ingeschreven personen.

Betalingen gebeuren bij voorkeur per overschrijving.

WIJZIGING EN ONTBINDING DOOR DE REIZIGER

Indien U uw reis wenst te annuleren, dient U MyHimalaya daarvan zo vlug mogelijk telefonisch, per mail, en per aangetekend schrijven op de hoogte te stellen. Bij annulering dienen onderstaande annuleringskosten in ieder geval betaald te worden door de reiziger aan MyHimalaya, zelfs indien de annulering te wijten is aan toeval of overmacht.

De annuleringskosten zijn variabel volgens het tijdstip van annulering. De juiste datum van annulering wordt uitsluitend bepaald door de datum van ontvangst door MyHimalaya.

Alle bedragen zijn aangeduid per persoon en in Euro.

Verzekeringspremies, wijzigingskosten, administratiekosten, visumkosten zijn nooit terugbetaalbaar.

Vliegtuigtickets zijn niet terugbetaalbaar en onderhevig aan een annuleringskost van 100%.

Bij annulering worden volgende kosten aangerekend:

Individuele reizen
a- tot 60 dagen voor vertrek: 40% van de reissom (met een minimum van € 200 pp) (*)
b- tussen de 59 en 40 dagen voor vertrek: 65% van de reissom (*)
c- tussen de 39 en 30 dagen voor vertrek: 80% van de reissom (*)
d- minder dan 30 dagen voor vertrek: 100% van de reissom (*)
a+b+c+d= (*) Eventueel te vermeerderen met annulatiekosten vliegtuigtickets of ander transport, bijkomende annulatiekosten door leveranciers of reeds betaalde kosten voor visa en permits
.

Groepsreizen
a- tot 60 dagen voor vertrek: 50% van de reissom (met een minimum van € 200 pp) (*)
b- tussen de 59 en 40 dagen voor vertrek: 80% van de reissom (*)
c- minder dan 40 dagen voor vertrek: 100% van de reissom (*)
a+b+c= (*) Eventueel te vermeerderen met annulatiekosten reeds geboekte vliegtuig en treintickets, bijkomende annulatiekosten door leveranciers, reeds betaalde kosten voor visa en permits, kosten die ontstaan omdat door de annulering het minimum aantal deelnemers aan de groepsreis niet is bereikt.

Reizen naar Bhutan

Voor reizen naar Bhutan (zowel in groeps als individueel) gelden andere annuleringsvoorwaarden. Na boeking zijn de visumkost, kosten voor Drukair-vluchten, royalty fee, touristdevelopment fee, toeslagen voor **** / *****hotels in geen geval terugbetaalbaar.

Meer dan 90 dagen voor vertrek geldt een annuleringskost van 60% van de reissom (te vermeerderen met kosten voor visa / Drukairvluchten/Royalty Fee etc)

Binnen de 3 maanden voor vertrek geldt steeds een annuleringskost van 100% .

Naamswijziging is steeds mogelijk mits betaling van de wijzigingskosten en eventuele kosten voor aanpassen vluchten/hotels/visa/etc..

Naamswijziging voor een Bhutanreis binnen de 2 maanden voor vertrek geldt als annulering.

Verschillende hotels in Bhutan hanteren strenge annulatievoorwaarden met niet terugbetaalbare voorschotten.

De annulatiekosten worden steeds aangerekend, zonder uitzondering.

Een annuleringsverzekering kan deze kosten eventueel, na onderzoek van uw dossier, op zich nemen. Een annuleringsverzekering dient afgesloten te worden bij boeking van de reis.

Wij adviseren u ten stelligste om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Naamswijziging  wordt  steeds aanvaard onder voorbehoud en voor zover dit mogelijk is. Eventuele kosten die dit met zich meebrengt (o.a. reeds uitgeschreven vliegtuigtickets,  reeds gemaakte kosten op de bestemming,…)  vallen 100%   ten laste van de deelnemer.

REISDUUR EN PROGRAMMA

1| De reisroute zoals vermeld op de website en in de offertes is indicatief en heeft geen bindend karakter.
2| De reiziger dient echter wel kennis te nemen van de indicatieve reisroute en de bijzonderheden.
3| De vermelde dienstregelingen zijn indicatief. De reiziger dient in alle omstandigheden er rekening mee te houden dat deze zowel voor als tijdens de reis gewijzigd kan worden.
4| Wijzigingen in de dienstregelingen van vervoerders kunnen de reisduur beïnvloeden. De reiziger heeft geen recht op gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de reissom indien de tijdstippen van vertrek en aankomst, tengevolge van wijzigingen, niet meer dan 36 uur afwijken van het oorspronkelijke tijdstip.
5| De reisorganisator draagt geen grotere verantwoordelijkheid dan de vervoerder zelf voor schade die het gevolg is van vertragingen.
6| Deelnemers dienen de groep te vervoegen op de afgesproken tijd en plaats. Eventuele kosten omwille van het niet (tijdig) aansluiten bij de reis zijn voor rekening van de reiziger. Niet genoten diensten, ten gevolge van het laattijdig vervoegen van een groep, zijn niet terugbetaalbaar.
7| De reiziger die tijdens de reis op eigen initiatief van de geprogrammeerde reisroute afwijkt of zich aan begeleiding onttrekt en daardoor niet op de afgesproken tijdstippen aanwezig is, draagt de aansprakelijkheid voor alle extra–kosten die dit met zich meebrengt, en heeft geen recht op terugbetaling voor niet genoten diensten.
8| De reisdata en de reisroutes zijn onder voorbehoud en afhankelijk van de vluchtbevestiging door de luchtvaartmaatschappijen.


AARD VAN DE REIS

9| De reiziger bevestigt uitdrukkelijk op de hoogte te zijn van het avontuurlijk karakter van de reis, met het daarbij horend eventueel gebrek aan comfort en met de mogelijke programmawijzigingen ten gevolge van plaatselijke omstandigheden in het bezochte land.
10| Gezien de aard van de reizen dient de reiziger zich bewust te zijn van sommige risico‟s en eventueel gebrek aan of het soms beperkte niveau van de medische hulpverlening, infrastructuur, transport- en communicatiemiddelen. De reiziger kan hierbij geenszins de aansprakelijkheid inroepen van de reisorganisator of de lokale uitvoerders.

11| Hotelclassificatie is steeds een nationale of regionale materie. Bijgevolg dienen hotel- en sterrenclassificaties steeds beoordeeld te worden op basis van de normen die gelden in de reisbestemming

ONTBINDING EN WIJZIGING DOOR DE REISORGANISATOR
12| De lokale omstandigheden, de bijzondere bestemmingen en het avontuurlijk karakter van de aangeboden reizen, kunnen met zich meebrengen dat voor of tijdens de reis aanpassingen in het programma moeten worden aangebracht. De reisorganisator verplicht zich er toe om de eventuele nadelige gevolgen voor de reiziger zoveel mogelijk te beperken.
13|Wanneer er zich tijdens de groepsreis een programmawijziging opdringt door factoren onafhankelijk van de wil van de reisorganisator, zal de betrokken reisleider een evenwaardig alternatief zoeken. De reisleider neemt de uiteindelijke beslissing.

| AANSPRAKELIJKHEID VAN DE REISORGANISATOR
14| De reisorganisator is niet aansprakelijk voor onvoorziene gebeurtenissen, voortspruitend uit overmacht, zoals onvoorziene wijzigingen in reglementeringen, vertraging of annulering van vluchten, ongevallen, stakingen, epidemieën, weersomstandigheden, oorlog enz.., voorbeelden waarvan de opsomming niet beperkend is. De extra vervoer– of verblijfkosten ten gevolge  hiervan zijn voor rekening van de reiziger.
15| Evenmin zullen de reisorganisator noch de reisleider aansprakelijk zijn voor de eventuele aanhouding door politie–en/of andere autoriteiten wegens het door de reiziger niet naleven van de voorschriften. Alle gevolgen zijn voor rekening van de reiziger.
16| Gezien het avontuurlijke karakter van de reis, zal de correctheid van de diensten uitgevoerd door derden in het buitenland moeten beoordeeld worden naar de plaatselijke gebruiken en gewoonten.
17/ De individuele reiziger kan de reisorganisator op geen enkele wijze aansprakelijk stellen voor morele of materiële schade of letsel, opgelopen tijdens de wandelingen of trekkings, zowel op als buiten de paden, als gevolg van fouten  of verkeerde interpretaties van de ter beschikking gestelde routebeschrijvingen, wandelkaarten of GPS-toestellen. In alle gevallen is de beslissing van de reiziger zelf rechtsgeldig, en niet de raadgevingen of aanwijzingen van welke andere  persoon ook. De individuele reiziger weet en verklaart zich ermee akkoord dat de natuur en de wandelomstandigheden elke dag kunnen veranderen, zonder dat de reisorganisator daar redelijkerwijs iets kan aan doen of dit kan voorzien.

| FORMALITEITEN
De reiziger dient kennis te nemen van de informatie inzake de te vervullen formaliteiten die door de reisbemiddelaar worden medegedeeld.
18| De reiziger dient te zorgen voor een geldige internationale reispas, geldig tot minimum zes maanden na de terugkeer van de reis en eventueel voor een visum.  Visumaanvragen kunnen (tegen betaling)  door de reisorganisator verzorgd worden. Alle kosten voor het aanvragen van dit visum zijn voor rekening van de reiziger. De reisdocumenten (visum en ticket) dienen door de reiziger of door een door hem belaste persoon opgehaald te worden op het kantoor van het reisbureau. Indien de reiziger verzoekt de documenten te versturen dan geschiedt dit aldus onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de reiziger.
19| De reiziger dient in te staan voor eventuele inentingen. Gezien de reisorganisator geen medische bevoegdheid heeft, dient de reiziger de verstrekte informatie te evalueren met een bevoegde arts.
20| De reiziger verklaart op het ogenblik van inschrijving, dat er geen gezondheidsrisico‟s te melden zijn. Hij verklaart eveneens niet in medische en/of paramedische behandeling te zijn, noch geneesmiddelen in te nemen, die in enigerlei mate de uitvoering en/of de deelname aan de reis zouden verzwaren voor hem/haar en/of de medereizigers, en verbindt zich ertoe elke wijziging in die toestand schriftelijk voor afreis te melden aan MyHimalaya. Persoonlijke schade, alsook schade aan derden, die voortvloeit uit verkeerde inlichtingen dienaangaande vallen volledig ten laste van de reiziger.
21| De reiziger dient in te staan voor alle formaliteiten inzake bagage en deviezen. Bij niet–naleving van de wettelijke voorschriften van het betrokken land, is de daaruit voortvloeiende schade voor rekening van de reiziger.

| VERLOOP VAN DE REIS

22| De reiziger zal de richtlijnen van de reisleider in verband met veiligheid, het verloop van de reis, het groepsgebeuren dienen te volgen. Bij overtreden van de richtlijnen, kan een deelnemer van (verdere) deelneming uitgesloten worden zonder aanspraak te kunnen maken op schadevergoeding.
23| Wanneer tijdens de reis zou blijken dat iemand niet of niet langer over de vereiste ingesteldheid of conditie beschikt om de reis verder te zetten, kan de reisleider besluiten hem/haar naar het hotel of naar de plaats van vertrek terug te sturen. Ongemakken en kosten die hieruit zouden voortvloeien, zijn voor rekening van de reiziger. De reiziger heeft geen recht op terugbetaling van de niet-genoten diensten.
24| De reiziger die hinder en overlast oplevert, zodanig dat een goede uitvoering van de reis wordt bemoeilijkt, kan door de reisleider van verdere deelneming aan de reis worden uitgesloten. Alle kosten daaruit voortvloeiend zijn voor rekening van de reiziger. De reiziger heeft geen enkel recht op terugbetaling van de gehele of gedeeltelijke reissom.

| LEEFTIJD
Reizigers jonger dan 18 jaar worden enkel aanvaard indien ze vergezeld zijn van een voor hen verantwoordelijke volwassene.

| BAGAGE

25| De reisorganisator is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage. De mogelijke aansprakelijkheid van de vervoerder of hotel blijven evenwel behouden.
26| De adviezen over toegelaten gewicht van de bagage dienen gevolgd te worden. Eventuele extra kosten voor overgewicht zijn ten laste van de reiziger.
27| Bij eventuele niet aflevering van de bagage door de luchtvaartmaatschappij dient de reiziger persoonlijk de nodige attesten te laten opmaken bij de vervoerder (lost luggage department) en/of andere officiële instanties.

| PRIJZEN
28| Maaltijden en overnachtingen ten gevolge van overstaptijden bij vluchten op weg naar de bestemming zijn nooit inbegrepen (tenzij anders vermeld).
29 |Prijzen die telefonisch door onze reservatiedienst worden doorgegeven zijn steeds onder voorbehoud van beschikbaarheid.  Enkel schriftelijke prijsbevestigingen zijn geldig.
30| Elke offerte wordt opgesteld onder voorbehoud van beschikbaarheid en is slechts voor een beperkte duur geldig (zoals vermeld op de offerte).

31| Prijzen voor vluchten, luchthaventaksen en eventuele fueltaksen zijn slechts gegarandeerd na uitgifte van de tickets.

| KLACHTEN
32| Voor klachten waarvoor de Geschillencommissie Reizen niet bevoegd is, zijn alleen de rechtbanken te Gent bevoegd.

| REISADVIEZEN

De reiziger erkent naar behoren te zijn ingelicht over de uitzonderlijke omstandigheden die zijn veroorzaakt door de coronaviruscrisis en die van invloed kunnen zijn op zijn reis, en over de situatie van de pandemie op zijn reisbestemming. Hij heeft ook kennis genomen van de actuele reisadviezen van de FOD Buitenlandse Zaken waarin wordt gewaarschuwd dat reizen momenteel worden afgeraden (https://diplomatie.belgium.be/nl). De reiziger verklaart dan ook volledig op de hoogte te zijn van de risico’s die het coronavirus met zich meebrengt voor het goede verloop van zijn reis en beslist toch met kennis van zaken op reis te willen vertrekken

| GARANTIESTELLING REIZEN
Conform art. 36 van de wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling is RVB Travel / My Himalaya door Amlin Insurance SE, Koning Albert II-laan 37, 1000 Brussel verzekerd om in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger verder na te komen. Deze garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging
van Vlaamse Reisbureaus vzw.

MyHimalaya is een beschermde merknaam van BV RIK VAN BELLE TRAVEL met maatschappelijke zetel Bernard Spaelaan 16 – 9000 Gent – Belgie.

Teksten op deze website: copyright Rik Van Belle . Reproductie onder welke vorm dan ook is enkel toegestaan na schriftelijke toestemming van de auteur.

Beelden op deze website zijn eigendom van de respectievelijke fotografen en kunnen enkel mits hun toestemming worden gebruikt.

Share on Facebook Share
Share on TwitterTweet
Share on Pinterest Share
Share on LinkedIn Share
Send email Mail

MyHimalaya

Bernard Spaelaan 16
9000 Gent - Belgie
gsm #32 (0) 499 13 17 30
info@myhimalaya.be

lid Vlaamse Solidariteit Reisgelden

Erkende Reisorganisatie (nr 9077)

Lid VVR

BTW BE 0657875279

Facebook
Instagram

Vragen

  • Waarom MyHimalaya?
  • Beste Reisperiodes
    • India
    • Nepal
    • Bhutan
    • Myanmar
  • Veelgestelde vragen Nepal
  • Veelgestelde vragen India
  • Veelgestelde vragen Bhutan
  • Veelgestelde vragen Myanmar
  • Gezinsvakanties

Praktische info

  • Infosessies
  • Onze aanpak: echt maatwerk en correct reisadvies
  • Gezondheid op reis
  • Info over trekking in de Himalaya
  • Slow Travel
  • Kledij en materiaal bij trekking
  • Formaliteiten en Visa
  • Prijzen
  • Groepsreizen op maat
  • Combinatiereizen
  • Originele incentives
  • T-shirts voor Nepal
  • Help Myanmar in coronatijden
Disclaimer en privacyBlog over reizen naar India, Nepal, Bhutan en MyanmarDank aan de fotografenReisvoorwaardenReisverzekeringen
© MyHimalaya 2014-2020
This site uses cookies: Find out more.